Japán képekben – Kōbe (神戸)

Képes Japán körútunk mai állomása Kōbe. Az a város, amelyet 1995. január 17-én, reggel 05:46-kor egy hatalmas földrengés rengetett meg, amely aztán több, mint 6000 életet követelt, és több száz ezer (!) otthont és épületet tett tönkre – a tragédiának Földrengés Múzeum állít emléket. És ez az a város, amely néhány év alatt aztán talpra állt, és mára nyoma sincs a tragédiának, hanem egy dinamikus, modern várost látunk, ha odalátogatunk. Alapvetően Kōbe nem az a tipikus turista látványosság. A földrengés elpusztította a régi épületeket, így aztán nem igen találhatóak a városban több száz éves emlékek. Azonban, ha Kiotóba látogatunk, átnézünk Narába, és már láttunk elég templomot, kolostort, szentélyt, szobrot és miegymást, akkor még egy kis utazással (Kiotó és Kōbe között 1 órás a vonatút) feltétlenül érdemes elnézni Kōbeba, mert ott pedig megláthatjuk a modern Japánt. Nem mellesleg éppen ezen modernsége miatt, és hogy – lévén kikötő város – rengeteg különféle ország képviselői élnek ott, a japánok szeretik meglátogatni utazásaik során. A legkülönfélébb nációk éttermei, bárjai, üzletei találhatóak a városban. De maga a város is nagyon különleges. Hosszan nyúlik el a tengerparton, így azt lehet mondani, hogy egyik oldalán a tenger, másikon a kōbei hegyek vannak. El sem tévedhetünk, mert ha megvannak a hegyek, akkor tudjuk hol vagyunk. Erre a különleges szépségre is ráláthatunk, ha felmegyünk a Rokko hegyi kilátóhoz, ahonnan lábunk alatt a hegyláncokkal, majd Kōbéval és a tengerrel különös hangulat keríthet mindenkit hatalmába. Nézzünk is meg képeket Kōbéból:

Utca hangulat a belvárosban, Sannomiyában

Modern épületek, széles utak

Motomachi, a fedett bevásárló utca, bejárata

A Kobe Port torony, ami egy kilátó, étterem és apró boltocska is egyben. A Port sziget (Port Island) – amiről bevét kapta – szintén egy érdekes hely, mivel maga a sziget teljesen mesterséges, hátán pedig hatalmas gyárak, áruházak, kikötői dokkok vannak. Ha pedig áthaladunk rajta, hidakat “mászunk”, akkor eljutunk a reptérre is, amely szintén egy mseterséges szigeten terül el.

A Port torony és a Közlekedési Múzeum csodálatos modern épülete

Bizony, ez a Santa Maria mása, és ott áll a Port tornynál

Most ez ház vagy jinja? – tehetnénk fel a kérdést, mert ez a kis sintó szentély nem mellette, hanem gyakorlatilag a házba, a ház alatt helyezkedik el.

Egy aluljáról, ahol a falat hatalmas fametszet másolat díszíti

Akashi-Kaikyō híd (明石海峡大橋), amely a világ leghosszabb, 3911 m hosszú, függőhídja.

A hídba fel is lehet menni, és 8 emelet magasságban (46-47 m), az autók járta út alatt körbe lehet nézni, vagy éppen az ott található kávézóban beszélgetni.

Minatogawa jinja

Minatogawa jinja nagy bejárati kapuja és kőből készült oszlopa, amelyen neve látható

A hyōgoi (兵庫区 ) Nagy Buddha szobor, amelyet bár a japánok annyira nem kedvelnek, mert még nagyon fiatal, hiszen alig 20 éve készült el, és igencsak be van szorulva a körülötte lévő épületek közé, de ettől még fenséges látványt nyújt.

A kínai negyed, Nankinmachi (南京町)