Szeto-óhasi
瀬戸大橋
Szeto-óhasi (Szeto Nagy Híd)
(Kodzsima-Szakaide, Honsú-Sikoku, Japán)
Réges-régi álma a japánoknak, hogy az összes szigetük úttal, híddal, vasúttal össze legyen kötve. Elsőként Honsú és Kjúsú között született kapcsolat (e kettő van a legközelebb egymáshoz): 1942-ben megépült egy tenger alatti vasúti alagút.
A Szeto-beltenger által elválasztott Honsú és Sikoku összekötésére már több, mint 100 évvel ezelőtt született javaslat. A Szeto-beltenger csendes, nyugodt, kényelmesen hajózható, virágzott is rajta mindig a halászat és a hajózás — ám az iparosodás felgyorsultával Sikoku egyre jobban kezdett lemaradni Honsútól. Végül 1969-ben döntött úgy a kormány, hogy kialakít három utat a két sziget között a kiegyensúlyozott fejlődés érdekében.
8-as erősségű földrengéseket még kibír (a Földön 8.6-os a gyakorlatilag előfordulható legnagyobb), és szelet is 66 m/s sebességig (50 m/s már leemeli a gyengébb háztetőket). Az autópálya a tetején van, a vonatok egy szinttel lejjebb mennek. Mókás, hogy az autók legfeljebb 80 km/h-val mehetnek rajta, vonatok viszont akár 160 km/h-val is…
Végül egy utolsó kép arról, hogy a cikk szerzője tényleg járt a híd mellett:
– shirokuma –
Vélemény, hozzászólás?
Hozzászólás küldéséhez be kell jelentkezni.